Merk-
statement
model™
Het gaat niet om wie het hardste schreeuwt, maar om de scherpste boodschap. Met ons model helpen wij die van jouw merk te formuleren.
Branding in plaats van blending
De sterkste merken dragen met overtuiging hun waarden en visie uit. Zijn niet bang om positie te kiezen. En blijven altijd trouw aan hun kern.
Dit bewijzen merken als het Nederlandse Upfront 'Wat oprecht is wint', kledingmerk Patagonia 'We’re in business to save our home planet' of B2B-merk Mailchimp 'empower the underdog'. Wat wordt jouw merkstatement?
1
Bestaansrecht
Tussen je ideaal en afkeer zit frictie. Dit is essentieel om van toegevoegde waarde te zijn. Het is jouw bestaansrecht. Hier ontstaat het verschil tussen een merk dat vergeten wordt en een merk dat ertoe doet.
2
Drijfveren
Hoe geef jij echt richting aan je organisatie? Welke producten of diensten bied je? Liever wishful thinking dan een mooi marketingpraatje. De wereld verander je door hem je anders voor te stellen. Hoe utopisch dat ook lijkt.
3
Principes
Wat is gangbaar, maar onhoudbaar? Wat doen concurrenten dat jij anders doet? Of groter nog: wat gebeurt er in de wereld dat jij nooit zou doen? En ja, dat gaat verder dan meer service of betere kwaliteit.
Statement-gedreven strategie doet dat wél. Wij veranderen jouw bedrijf in een merk dat aantrekt én bindt. Doordat het direct de doelgroep met dezelfde waarden aanspreekt. Strategisch verweven in elke laag van je merk.