Tiem

Werkgeluk is er voor iedereen

In 2019 zijn werkvoorzieningsbedrijf Wezo en de afdeling WRA van de gemeente Zwolle samengegaan onder de naam Tiem. Beide partijen helpen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in de Zwolse regio aan een baan. Het bundelen van krachten moest de resultaten bevorderen.

Een paar jaar later was er een logo en een basiswebsite, maar er heerste intern onduidelijkheid over de identiteit en onvrede over hoe de organisatie zich profileerde. Een doordachte merkstrategie moest hier verandering in brengen. We doken hiervoor in de complexe arbeidsmarkt, waar werk voor iedereen echt niet zo vanzelfsprekend is als je zou denken. Gelukkig is er dan een organisatie zoals Tiem.

Onze diensten

Positionering

Merkstrategie

Visuele identiteit

Webconcept

i.s.m. Doop Zwolle/Enschede

Merkstatement

Tiem heeft onwrikbaar vertrouwen in mensen en ziet altijd kansen. Het probeert elke dag organisaties te laten kijken naar wat wel mogelijk is, in plaats van naar wat niet. Dit vormde het merkstatement van Tiem: iedereen werkgeluk. 

Enerzijds benadrukt het dat de inclusieve arbeidsmarkt voor iedereen geldt. Anderzijds illustreert het dat een baan meer is dan alleen een inkomen; het gaat om plezier hebben, doen wat je leuk vindt en deel uitmaken van de maatschappij. Deze positieve benadering is doorgevoerd in de complete branding. Waarbij de gedeelde verhalen van mensen die via Tiem werken het merk echt tot leven brengen.

voorkom doorsnee

zet de standaard

Strategische studio voor onweerstaanbare merken

Strategie

Vertaling

Beleving

voorkom doorsnee

zet de standaard

Strategische studio voor onweerstaanbare merken

Strategie

Vertaling

Beleving

voorkom doorsnee

zet de standaard

Strategische studio voor
onweerstaanbare merken

Strategie

Vertaling

Beleving